Pytania i odpowiedzi SuperPKS

Wybór biletu i płatność

W jakiś sposób mogę kupić bilet na SuperPKS?

Wpisz w wyszukiwarkę miejscowość początkową i końcową Twojej podróży. Wybierz datę i godzinę przejazdu, a następnie kliknij przycisk Znajdź połączenie. Jeśli przy kursie znajduje się aktywny przycisk Kup bilet oznacza to, że istnieje możliwość zakupu biletu na to połączenie. Jeśli chciałbyś wybrać się w podróż z przewoźnikiem, który zabierze Cię spod drzwi Twojego domu lub innego adresu i zawiezie pod wskazany adres w miejscowości docelowej, szukaj połączeń opatrzonych napisem adres-adres.  
Po kliknięciu w przycisk Kup bilet możesz wybrać przysługującą Ci ulgę oraz dodać kolejne bilety - klikając przycisk +Dodaj inne miejsce. Masz możliwość wyboru czy chcesz otrzymać bilet na e-mail lub w formie SMS-a. W przypadku połączeń adres-adres zostaniesz poproszony także o podanie adresu początkowego i docelowego Twojej podróży. Następnie należy wypełnić formularz z danymi pasażera oraz dokonać płatności.

Bilety możesz kupić także:  

  • dzwoniąc na numer infolinii 703 402 800, koszt: 2,58 PLN z VAT/min, usługę świadczy Progress Plus s.c.
  • stacjonarnych punktach sprzedaży - biurach podróży lub salonikach Kolportera 
  • na dworcach i u kierowcy autobusu w miarę dostępności miejsc.

Kupuję bilet dla kilku osób, czy będą tam ich dane osobowe?

Na bilecie dla kilku osób widnieją tylko dane jednej osoby, która przy wsiadaniu powinna okazać bilet wraz z dokumentem tożsamości. Jeżeli ta osoba nie może jechać, zawsze możesz zmienić nazwisko na bilecie. Zaloguj się 20 cyfrowym numerem biletu do panelu TWOJE BILETY - który znajdziesz w prawym górnym rogu, na stronie głównej. Następnie  kliknij Podróżujący: Edytuj dane i popraw dane.

Czy są dostępne ulgi?

Na większości linii SuperPKS dostępne są ulgi ustawowe, a na niektórych trasach mogą być dostępne ulgi handlowe np. dla studentów. Ceny dostępne w sprzedaży online są jednak często dużo niższe niż bilet ulgowy i to dla wszystkich pasażerów.

Chciałbym otrzymać fakturę VAT, co muszę zrobić?

Podczas procesu kupowania biletów zostaniesz poproszony o dane pasażera - imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu. Na tym etapie możesz zaznaczyć opcję dotyczącą faktury VAT. Możesz wybrać czy chcesz otrzymać fakturę na osobę fizyczną, czy na firmę. W przypadku faktury na firmę musisz podać m.in. NIP firmy. Fakturę otrzymasz na adres e-mail. Możesz też po zakupie pobrać ją z naszej strony. Aby to zrobić, zaloguj się do do panelu TWOJE BILETY lub na swoje konto. Następnie kliknij Faktura: wyślij ponownie.

UWAGA! Jeśli nie wypełnisz danych do faktury na firmę - w tym numeru NIP - na etapie procesu zakupowego, to zgodnie z nowymi przepisami, które obowiązują od 1 stycznia 2020 roku, nie będziemy w stanie wystawić Ci faktury VAT na firmę. 

Dlaczego cena biletu jest różna w zależności od dnia i kursu?

Cennik jest ustalany automatycznie m.in. w zależności od liczby dostępnych miejsc i czasu pozostałego do odjazdu. Przykładowo bilet na kurs realizowany w środku tygodnia, zakupiony na miesiąc wcześniej, będzie dużo tańszy niż na kurs w najbliższy piątek.

 

Modyfikacja i zwrot biletu

Jak mogę zmienić nazwisko podróżnego na bilecie?

Dane osoby widniejącej na bilecie możesz zmienić logując się do panelu TWOJE BILETY za pomocą 20 cyfrowego Numeru biletu. Numer znajdziesz na bilecie lub w korespondencji e-mail, którą otrzymałeś po zakupie. Jeśli założyłeś u nas konto i kupowałeś jako zalogowany klient, dostęp do panelu TWOJE BILETY masz po zalogowaniu się na swoje konto. Następnie kliknij Podróżujący: Edytuj dane i popraw dane.

Czy przed odjazdem bilet można zwrócić?

Tak, jednak od wartości biletu odliczanej jest odstępne. Zaloguj się do panelu TWOJE BILETY  za pomocą 20 cyfrowego Numeru biletu. Numer znajdziesz na bilecie lub w korespondencji e-mail, którą otrzymałeś po zakupie. Jeśli założyłeś u nas konto i kupowałeś jako zalogowany klient, dostęp do panelu TWOJE BILETY masz po zalogowaniu się na swoje konto. Następnie kliknij przycisk  Zwrot biletu. Jeśli zwrot jest możliwy pojawi się odpowiedni komunikat wraz z warunkami zwrotu - datą do kiedy możliwy jest zwrot oraz wysokością opłaty manipulacyjnej, o którą zostanie pomniejszona zwracana kwota. Zwrot zostanie zlecony na konto z jakiego otrzymaliśmy wpłatę. Zazwyczaj trwa to ok. 3-5 dni roboczych.Jeśli płaciłeś za bilet kartą płatniczą to operator ma czas do 30 dni na zwrot pieniędzy na Twoją kartę płatniczą.   Potwierdzenie zwrotu zostanie wysłane na podany adres e-mail. Warunki zwrotu biletu określa każdy przewoźnik indywidualnie. Informacja o terminie oraz wartości zwrotu podana jest już podczas zakupu biletu, jeszcze przed dokonaniem płatności. Podczas dokonywania rezerwacji należy kliknąć w Warunki oferty i zwrotu biletu. UWAGA: Zwrot w systemie nie jest możliwy po odjeździe pojazdu. 

Czy niewykorzystany bilet można zwrócić?

Po godzinie odjazdu autobusu bilet nie podlega zwrotowi.

Czy mogę zamienić bilet na inny?

Możesz zmienić bilet na kurs innego dnia na tej samej trasie o tej samej godzinie, jeżeli cena biletu jest taka sama. W innym przypadku należy zwrócić bilet i zakupić nowy. Aby zmienić datę przejazdu zaloguj się do panelu TWOJE BILETY  za pomocą 20 cyfrowego Numeru biletu. Numer znajdziesz na bilecie lub w korespondencji e-mail, którą otrzymałeś po zakupie. Jeśli założyłeś u nas konto i kupowałeś jako zalogowany klient, dostęp do panelu TWOJE BILETY masz po zalogowaniu się na swoje konto. Następnie kliknij Zmień datę wyjazdu i postępuj według podanych tam wskazówek - jeśli zmiana daty nie jest możliwa, pojawi się odpowiedni komunikat. W takim przypadku możesz zwrócić bilet i zakupić nowy.

 

 

 


Podczas podróży

W jakiej formie należy okazać bilet kierowcy?

Wystarczy, że bilet w formie PDF będziesz miał zapisany na telefonie lub innym urządzeniu mobilnym. Zabierz telefon z biletem formie SMS-a. WAŻNE: pasażer, na którego wystawiony został  bilet może być poproszony o okazanie dokumentu tożsamości przez przewoźnika. Jeśli kupiłeś bilet z ulgą, zabierz do autobusu dokument uprawniający do tej ulgi.

Jaki bagaż mogę ze sobą zabrać?

Do autobusu możesz ze sobą zabrać bagaż podręczny przewożony pod fotelem lub w schowkach nad fotelami oraz większy bagaż przewożony w luku bagażowym. W zależności od kursu za przewóz większego bagażu może być wymagana dodatkowa opłata.

Czy można przewozić małe zwierzęta?

Ze względu na komfort i możliwość występowania alergii u pozostałych pasażerów w autobusach SuperPKS można przewozić tylko małe zwierzęta (koty, mniejsze psy) w transporterze.

Czy miejsca w autobusie są numerowane?

Nie, pasażer jest uprawniony do zajęcia dowolnego miejsca w autobusie, bądź miejsca wskazanego przez kierowcę. Na podstawie biletu pasażer ma zagwarantowane miejsce siedzące.

Jakie jest wyposażenie autobusu?

Wiekszość pojazdów SuperPKS jest wyposażona w klimatyzację, Wi-Fi i wygodne fotele, a niektóre pojazdy w toaletę i gniazdka elektryczne.

 

Marka SuperPKS

Czym jest marka SuperPKS?

Marka SuperPKS powstała w 2016 r. i skupia doświadczonych przewoźników autobusowych. Dzięki współpracy pasażerowie mają do dyspozycji charakterystyczną flotę autobusów oraz jeden system sprzedaży z biletami w niskich cenach.

Jacy przewoźnicy obsługują markę SuperPKS?

Obecnie  marka zrzesza ponad 100 przewoźników z całej Polski. Są to firmy prywatne, samorządowe, jak i państwowe. Wśród partnerów SuperPKS są m.in. PKS Elbląg, PKS Nova, Mobilis, Arriva, PKS Łódź, Lajkonik, Markpol, PKS Zielona Góra i wiele innych. 


Opóźnione kursy i reklamacje

Co zrobić jeżeli autobus nie przyjechał?

Jeżeli oczekujesz na przystanku i autobus nie przyjechał, zadzwoń do BOK na numer: 703 402 800, koszt: 2,58 PLN z VAT/min, usługę świadczy Progress Plus s.c.Jeżeli kurs został odwołany napisz reklamację na adres bilety@superpks.pl

Gdzie mogę zgłosić reklamację warunków przejazdu?

Jeżeli podczas przejazdu doszło do sytuacji niezgodnej z regulaminem zgłoś reklamację na adres e-mail bilety@superpks.pl.